Zakupy z zagranicznych e-sklepów

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się nieubłaganie. Sklepy coraz skuteczniej kuszą świąteczną ofertą i już niedługo większości z nas udzieli się gorączka kupowania prezentów. Jak uniknąć zakupowego szaleństwa, a przede wszystkim jak zaskoczyć i zadowolić naszych najbliższych? To pytanie, wraz ze zbliżającym się grudniem, coraz częściej ciśnie nam się na usta.

Rozwiązanie tego problemu jest proste – internet. Polacy spędzają w pracy większą część dnia, a po powrocie do domu nie mają czasu i ochoty na bieganie po sklepach. Coraz więcej z nas zaczyna traktować zakupy jak przykry obowiązek. Na pomoc przychodzą e-zakupy. Najważniejszą przewagą sklepów internetowych jest wygoda i zaoszczędzony czas. Warto także zauważyć, że rośnie liczba Polaków, którzy otwierają się na ofertę zagranicznych portali internetowych. Kalkulacja jest prosta, zamiast płacić marżę pośrednikom, którzy oferują nam drożej ofertę dostępną w zagranicznych sklepach internetowych, Polacy sami wyszukują ciekawe, niespotykane prezenty.

Zakupy za granicą – to proste!

Kiedy już wybierzemy prezent, który zaskoczy i ucieszy naszych najbliższych, najważniejszą rzeczą jest upewnienie się czy sklep wysyła zamówienia do Polski. Możemy to zrobić dwojako, sprawdzając w formularzu zamówienia lub kontaktując się bezpośrednio ze sklepem – mailowo lub telefonicznie. Jeżeli sklep przesyła paczki do Polski, pozostaje już tylko zapłacić za zakup. W tym celu niezbędna jest specjalna karta płatnicza, do e-płatności. W niektórych sklepach gratyfikowany jest również przelew bankowy lub pieniężny. Mimo wszystkich zabezpieczeń internetowych należy zachować dużą ostrożność, taką jak w przypadku tradycyjnych przelewów i upewnić się, czy podczas podawania danych z karty płatniczej korzystamy z bezpiecznego protokołu transmisji danych. Należy też pamiętać, że każdy etap zakupu (rejestracja, przyjęcie zamówienia, wysyłka towaru) jest potwierdzany mailowo na wcześniej podane konto pocztowe.

Przesyłka do Polski – ile to kosztuje?

Większość z nas nie decyduje się na zakupy w zagranicznych sklepach internetowych, bo obawia się wysokich kosztów wysyłki. Prawdą jest, że cena przesyłki różni się w zależności od rodzaju kupowanych rzeczy, sklepu oraz kraju nadania. Faktem jest również, że ceny są coraz bardziej przystępne i na naszą, polską kieszeń. Koszty transportu i inne niezbędne informacje można sprawdzić w zakładkach Help, FAQ, Shipping lub Customer Service. – „Podstawowymi kryteriami, od których zależna jest cena przesyłki kurierskiej są waga i wielkość paczki. Jeśli nie jesteśmy pewni ostatecznej kwoty możemy działać dwojako, albo przeprowadzić symulację zakupów przez e-formularz, albo oszacować koszt przesyłki na kalkulatorach, które zamieszczają na swoich stronach np. brokerzy kurierscy” – mówi Grzegorz Mazik-Wietrzyński z firmy kurierskiej 4Logis.pl.

Zwroty i reklamacje

Pamiętajmy, że tak jak w przypadku tradycyjnej wymiany handlowej mamy prawo do reklamacji. Ponadto możliwość zwrotu lub zamiany towaru przysługuje nam bez względu na to w jakim kraju zrobiliśmy zakupy. Jest jednak małe ale – musimy się liczyć z tym, że to do nas należeć będzie pokrycie kosztów nadania przesyłki. Natomiast, zwrócony nam zostanie jedynie koszt kupionego towaru. Dlatego, żeby zaoszczędzić sobie czasu i nerwów warto dokładnie przemyśleć zakupy, a potem pozostaje nam już tylko cieszyć się szczęściem naszych bliskich.